کمک های بشر دوستانه

ریاست مؤسسه الغرافه، کمک به نیازمندان و محتاجین را از وظایف ایمانی، اسلامی، و انسانی خویش می‌داند. بناء همواره در تلاش بوده تا در شرایط سخت در کنار مردم عزیز افغانستان باشد. مؤسسه، سالانه، مواد غذائی اولیه از قبیل برنج، روغن، آرد، گندم، چای، شکر، کمپل، و دیگر مواد مورد ضرورت محتاجین را در فصل زمستان خریداری نموده و در بین فامیل‌های مستضعف، توزیع می‌نماید. این کمک‌ها به همکاری ادارات محلی ولایت فراه بعد از تشخیص محلات و افراد فقیر در میان نیازمندان تقسیم می‌گردد.

نوع دیگری از کمک های بشر دوستانه مؤسسه الغرافه، توزیع بسته های غذائی افطاری در جریان ماه مبارک رمضان می باشد. این کمک ها در اماکن مختلف از قبیل مساجد، یتیم خانه ها، لیلیه ها و مدارس در بین روزه داران توزیع می‌گردد. نا گفته نماند رهبری مؤسسه الغرافه کمک به آسیب دیدگان در مواقع حوادث طبیعی و اضطراری را مهم دانسته و در اولویت اهداف خود قرار داده است.از جمله کمک های بشردوستانه مؤسسه الغرفه در شهر کابل می‌توان به پروژه های ذیل اشاره نمود.

مؤسسه الغرافه به اساس تقاضای وزارت شهرسازی و مسکن  افغانستان به تعداد 10 پایه کمپیوتر برای ریاست تصدی بنائی این وزارت، اهدا نمود.

روزانه به تعداد 400 بسته غذائی افطاری در بین نمازگزاران مسجد عبدالرحمن خان کابل توزیع گردیده است. 

روزانه به تعداد 500 بسته غذائی افطاری در بین نمازگزاران مسجد عبدالرحمن خان کابل توزیع گردیده است.

مؤسسه الغرافه به اساس تقاضای اداره محترم محیط زیست افغانستان، یک تعداد وسایل مورد ضرورت جهت سروی کارمندان این اداره در ساحه از قبیل : قطب نما، دوربین عکاسی بزرگ، دوربین عکاسی کوچک، لنز دوربین حرفه ای، عینک دودی، خیمه، و نوت بوک به این اداره اهدا نمود.

روزانه به تعداد 500 بسته غذائی افطاری در بین نمازگزاران مسجد عبدالرحمن خان کابل توزیع گردیده است.

تجهیزات و ضروریات طبی به تاریخ چهارشنبه 17 ثور 1399 ازطرف مؤسسه الغرافه – قطر به وزارت صحت‌عامه افغانستان اهدا گردید. این تجهیزات طبی شامل، پنج پایه ماشین پی سی آر، هفت پایه ماشین ونتیلاتور، شش پایه ماشین اکسیجن، ده پایه ماشین سکشن، یک پایه ماشین اکسری، بیست پایه کیت تشخیص ویروس کرونا ، پنجصد بسته پی پی کیت طبی، سه پایه ماشین  ABG،  شش پایه ماشین INR، و بیش از ۶۸۰.۰۰۰  قلم دوا و نیازمندی های صحی دیگر در امر مبارزه با ویروس کرونا می‌باشد.اهدای تجهیزات پزشکی به ریاست صحت عامه هرات

مؤسسه الغرافه-قطر برای ۲۰۰۰ فامیل بی بضاعت که در جریان قرنطینه ولایت کابل به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو شده اند بسته های غذایی توزیع نمود. این بسته های غذایی شامل آرد، برنج، شکر، لوبیا، چای، و روغن می باشد که در چهار مرحله و در هر مرحله به تعداد ۵۰۰ فامیل درغازی استادیوم شهر کابل توزیع گردید.توزیع کمک های غذایی به نیازمندان ولایت کابل به علت شیوع ویروس کرونا

توزیع بسته های افطاری

نوع دیگر از کمک های بشردوستانه مؤسسه الغرافه، توزیع بسته های غذایی افطاری در جریان ماه مبارک رمضان می‌باشد. این کمک ها در اماکن مختلف از قبیل مساجد، یتیم خانه ها، لیلیه ها و مدارس در بین روزه داران توزیع می‌گردد.

این برنامه افطاری، همه ساله در ولایت های فراه ، کابل، و هرات، در ایام متبرک ماه مبارک رمضان از سوی مؤسسه الغرافه برگزار می گردد که در این پروسه به روزه داران، بسته افطاری شامل: برنج، گوشت، ماست، میوه، و آب، توزیع می‌گردد.