کمک های بشر دوستانه

ریاست مؤسسه الغرافه، کمک به نیازمندان و محتاجین را از وظایف ایمانی، اسلامی، و انسانی خویش می‌داند. بناء همواره در تلاش بوده تا در شرایط سخت در کنار مردم عزیز افغانستان باشد. مؤسسه، همه ساله] مواد غذائی اولیه از قبیل برنج، روغن، آرد، گندم، چای، شکر، کمپل، و دیگر مواد مورد ضرورت محتاجین را در فصل زمستان خریداری نموده و در بین فامیل‌های مستضعف، توزیع می‌نماید. این کمک ها، با همکاری ادارات محلی ولایت فراه در میان نیازمندان تقسیم می‌گردد.

نوع دیگری از کمک های بشردوستانه مؤسسه الغرافه، توزیع بسته های غذائی افطاری در جریان ماه مبارک رمضان می باشد. این کمک ها در اماکن مختلف از قبیل مساجد، یتیم خانه ها، لیلیه ها و مدارس، در بین روزه داران توزیع می‌گردد. رهبری مؤسسه الغرافه، کمک به آسیب دیدگان در مواقع حوادث طبیعی و اضطراری را مهم دانسته و در اولویت اهداف خود قرار داده است.از جمله کمک های بشردوستانه مؤسسه الغرافه در ولایت هرات می‌توان به پروژه های ذیل اشاره نمود.

این بسته های مواد غذایی شامل: برنج ، روغن ، گندم ، شکر، نمک، چای و خیمه بود که توسط مؤسسه الغرافه در میان مستضعفین ،مهاجرین، و بیجاشدگان ولایت هرات، در ماه دلو ۱۳۹۲ مطابق به فبریوری ۲۰۱۴ توزیع گردید.

مواد غذایی بسته بندی شده  در میان فقرا، محصلین در لیلیه، طلاب، دارلایتام ها، و نمازگذاران حاضر در مساجد، در نقاط مختلف ولایت هرات توزیع گردید. این کمک ها همه روزه در موقع افطار در ماه مبارک رمضان  از تاریخ ۷ سرطان ۱۳۹۳ تا ۷ اسد ۱۳۹۳توزیع گردیده است.

به ارزش هفتاد هزار دالر امریکایی، چهار دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی)، و پنجصد کیت پزشکی، شامل: لباس، ماسک، عینک محافظتی، و دستکش طبی، از سوی مؤسسه الغرافه-قطر به ریاست صحت عامه ولایت هرات اهدا شد.

توزیع بسته های افطاری

نوع دیگر از کمک های بشر دوستانه مؤسسه الغرافه، توزیع بسته های غذایی افطاری در جریان ماه مبارک رمضان میباشد. این کمک ها در اماکن مختلف از قبیل مساجد، یتیم خانه ها، لیلیه ها و مدارس در بین روزه داران توزیع میگردد.

این برنامه افطاری همه ساله در ولایت های فراه ، کابل و هرات در ایام متبرک ماه مبارک رمضان از سوی موسسه الغرافه برگزار می گردد که در این پروسه به روزه داران، بسته افطاری شامل: برنج، گوشت،ماست،میوه و آب توزیع می گردد.

شما هم می‌توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید