اولین جلسه کمیته ویزه پلان های تفصیلی شهرها برگزار شد.


این جلسه به ریاست محترم محمد جواد پیکار، سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی، معینان، رؤسا، و منسوبین وزارت شهرسازی و اراضی، شاروالی کابل، اداره مستقل زون پایتخت، نماینده مؤسسه الغرافه-قطر و نماینده شرکت تسلا که دیزاین شهرک رهایشی قطر را برعهده دارد تدویر یافت. در این جلسه، راجع به پلان تفصیلی پروژه رهایشی قطر و طرزالعمل کمیته، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

درابتدای جلسه، محترم محمد جواد پیکار، سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی، سکتور شهری را یکی از سکتور های مهم در کشور دانسته و برای برآورده ساختن توقعات حکومت و عرضه خدمات بهتر به هموطنان، بر تقویت هرچه بیشتر سطح همکاری و هماهنگی میان نهاد های سکتور شهری، تسریع روند تطبیق فعالیت ها، و تطبیق  زود هنگام پروژه‌های پلان شده تاکید ورزید.

در جریان این جلسه، پلان تفصیلی پروژه رهایشی قطر ارائه شد که پس از بحث و تبادل نظر، در اصول، مورد تایید قرار گرفت و به شاروالی کابل و ریاست عمومی آبرسانی و کانالیزاسیون شهری وظیفه سپرده شد تا برای غنامندی هرچه بیشتر این پلان، نظریات تخنیکی خویش را در جریان یک هفته ارائه نمایند.

پروژه رهایشی قطر  به مساحت ۶۹،۰۴۵ متر مربع با داشتن ۷۸۶ آپارتمان، دو باب مکتب، یک باب مسجد با گنجایش دو هزار نمازگزار و دو تعمیر بزرگ تجارتی، در ساحه خوشحال خان مینه به گونه عصری اعمار می‌گردد.