سنگ تهداب مجتمع رهایشی با یک‌هزار واحد مسکونی در شهر کابل گذاشته شد.

عالیجناب الشیخ علی بن عبدالله بن ثانی آل ثانی، رئیس مؤسسه الغرافه و سید سعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی ومسکن جمهوری اسلامی افغانستان، با حضورداشت هیئت رهبری و کارمندان این مؤسسه و شماری از مسئولین وزارت شهرسازی و مسکن، مجتمع رهایشی یک هزار واحد مسکونی را در ساحه خوشحال‌خان شهر کابل ،تهداب گذاری کردند.

وزیر شهرسازی و مسکن، از همکاری ها و سرمایه‌گذاری‌های مؤسسه الغرافه در بخش‌های ساخت و ساز و اعمار مجتمع‌های مسکونی با وزارت شهرسازی و ‌مسکن، قدردانی کرده و گفت که این مجتمع مسکونی بر اساس تعهد دو سال پیش شیخ علی بن عبدالله آل ثانی، رئیس مؤسسه الغرافه، ساخته می‌شود. آقای نادری اظهار کرد که مجتمع رهایشی متذکره در 12 بلاکِ 14 منزله اعمار می‌شود که دارای 1000 واحد مسکونی است.

وزیر شهرسازی و مسکن، از همکاری و کمک‌های مؤسسه الغرافه در بخش‌های ساخت و ساز و اعمار مجتمع‌های مسکونی با وزارت شهرسازی و ‌مسکن، قدردانی کرد. 

  وی افزود: این پروژه یک کمپلکس مکمل بوده و برای قوای مسلح کشور، ورثه شهدا و دیگر مستحقین که نیازمند مسکن هستند اعمار می‌شود. همچنین این مجتمع رهایشی دارای تمامی امکانات و تسهیلات معیاری بوده که از کمک‌های بلاعوض مؤسسه الغرافه در حدود سه سال ساخته می‌شود و نظارت پیشبرد تمامی امور آن را وزارت شهرسازی و مسکن برعهده خواهد داشت.

سپس عالیجناب الشیخ علی بن عبدالله آل ثانی، ضمن تأکید بر سرمایه‌گذاری و همکاری‌های دراز مدت مؤسسه الغرافه در بخش‌های ساخت و ساز و تهیه مسکن با وزارت شهرسازی و مسکن و حکومت افغانستان، تعهد بر ادامه همکاری‌های شان با دولت افغانستان کرد.

 این مجتمع رهایشی، از کمک‌های بلاعوض مؤسسه الغرافه-قطر در ساحه خوشحال‌خان شهر کابل با تمامی امکانات آن از جمله کودکستان، مکتب، مسجد، فضای سبز، و دیگر سهولت های مسکونی ساخته می‌شود.