محفل آغاز کار ساختمانی بلاک های رهایشی در شهرک قطر


قرار داد اعمار بلاک های مجتمع رهایشی قطر میان مؤسسه الغرافه و سه شرکت ساختمانی طی مراسمی در هوتل کابل سرینا به امضاء رسید.

در این مراسم، ابتدا، محترم شاهد جواد الله رخا، معاون و رئیس اجرایی مؤسسه الغرافه به نیابت از عالیجناب شیخ علی بن عبدالله آل ثانی رئیس و بنیان گذار مؤسسه الغرافه -قطر از همکاری وزارت شهرسازی و اراضی در خصوص انتقال زمین و ترتیب پلان تفصیلی، غرض احداث این شهرک، ابراز قدردانی نمود و در جهت تحقق زود هنگام این پروژه تعهد سپرد.

متعاقباً، محترم محمود کرزی، وزیر شهرسازی و اراضی، احداث این شهرک را تعهد حکومت افغانستان و مؤسسه الغرافه در خصوص تهیه مسکن به نیازمندان خوانده افزود: “وزارت شهرسازی و اراضی در هماهنگی با مؤسسه الغرافه در راستای تحقق این پروژه مهم از هیچ سعی و تلاش دریغ نخواهد ورزید.”

برعلاوه، وزیر شهرسازی و اراضی از مسئولین مؤسسه الغرافه خواست در صورت علاقه مندی، این وزارت آماده است در هر نقطه افغانستان زمین دولتی را به هدف سرمایه گذاری در اختیار آنها قرار دهد.

در ادامه، وزرای اقتصاد، حج و اوقاف و هوانوردی ملکی از این اقدام مؤسسه الغرافه ابراز تشکر نمودند، ضمن تاکید بر اهمیت اقتصادی این پروژه خواهان ادامه کمک های بشردوستانه مؤسسه الغرافه در افغانستان شدند.

متعاقباً محترم عزیز احمد گلستانی، معین امور مسکن وزارت شهرسازی و اراضی ضمن ارائه معلومات مفصل در خصوص احداث مجتمع رهایشی قطر، تطبیق این پروژه را گامی عملی در جهت استفاده مؤثر از زمین دولتی خواند.

در اخیر اسناد قرارداد ساخت بلاک های رهایشی از سوی مؤسسه الغرافه-قطر به شزکت های ساختمانی تسلیم شد.

مجتمع رهایشی قطر در مساحت مجموعی 32 جریب زمین شامل 8 بلاک 12 منزله رهایشی با داشتن 768 واحد مسکونی، 3 بلاک تجارتی 7 منزله، یک محراب مسجد، دو باب مکتب ذکور و اناث، یک دارالایتام و دو مرکز تجارتی 5 منزله در ناحیه پنجم شهرکابل اعمار می گردد.