تهداب گذاری مجتمع انستیتوت دیپلوماسی و مسجد شریف وزارت امور خارجه افغانستان

عالیجناب الشیخ علی بن عبدالله بن ثانی آلِ ثانی، رئیس موسسه الغرافه، و صقر بن مبارک المنصوری، سفیر غیر مقیم دولت قطر در افغانستان، با آقای صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی افغانستان، به تاریخ ۷ قوس ۱۳۹۶ مطابق با 28 نوامبر 2017 دیدار نمود.

عالیجناب الشیخ علی بن عبدالله، معلومات کوتاه در مورد فعالیت‌های مؤسسه الغرافه ارائه نموده، گفت: این مؤسسه، برنامه‌‌های انکشافی را برای ولایت فراه روی دست دارد که شامل ساختن مزارع زراعتی و مالداری، و ترویج باغداری می‌باشد. ایشان، عمده ترین هدف این مؤسسه را ایجاد کار برای مردم فراه دانست.

آقای ربانی، با قدردانی از کارهای خوبِ این مؤسسه برای مردم افغانستان، گفت: عمده ترین چالش برای مردم و دولت جمهوری اسلامی افغانستان، نبود اشتغال می باشد که خود باعث پیوستن تعدادی از جوانان ما به گروه های شورشی می گردد.

همچنین؛ وزیر امور خارجه‌ی افغانستان، با یادآوری از مشکلات شهروندان افغانستان برای گرفتن ویزای کار در کشور قطر، بر ضرورت امضای توافق نامه‌ی پذیرشِ کارگر، میان جمهوری اسلامی افغانستان و دولت قطر تاکید کرد.

در پایان، آقای صلاح الدین ربانی و جناب الشیخ علی بن عبدالله بن ثانی آل ثانی، مشترکاً کار اعمار مجتمع ساختمانی انستیتوت دیپلماسی وزارت امور خارجه را افتتاح نمودند.

 گفتنی‌ست که کار پروژه اعمار این مجتمع، بعد از طی مراحل تدارکاتی، با مصرف بودجه به مبلغ دو میلیون دالر امریکایی که از مساعدت های مؤسسه الغرافه اختصاص یافته و بعداً توسط شورای وزیران جمهوری اسلامی افغانستان تأیید و منظور گردیده است، توسط مؤسسه الغرافه با همه تسهیلات عصری مورد ضرورت در مدت یک و نیم سال تکمیل خواهد شد.