اهدای تجهیزات و ضروریات طبی به وزارت صحت عامه به علت شیوع ویروس کرونا


به ارزش بیش از یک میلیون و سی هزار دالر تجهیزات و ضروریات طبی به تاریخ چهارشنبه 17 ثور 1399 ازطرف مؤسسه الغرافه – قطر به وزارت صحت‌عامه اهدا گردید.

این تجهیزات طبی شامل: پنج پایه ماشین پی سی آر، هفت پایه ماشین ونتیلاتور، شش پایه ماشین اکسیجن، ده پایه ماشین سکشن، یک پایه ماشین اکسری، بیست پایه کیت تشخیص ویروس کرونا ، پنجصد بسته پی پی کیت طبی، سه پایه ماشین  ABG،  شش پایه ماشین INR، و بیش از ۶۸۰.۰۰۰  قلم دوا و نیازمندی های صحی دیگر در امر مبارزه با ویروس کرونا می‌باشد.

آقای شاهد جواد الله رخا، معاون و رئیس اجرایی مؤسسه الغرافه، ویروس کرونا را یک چالش جهانی برای انسان ها عنوان کرده و هدف از کمک های این مؤسسه به رهبری جلالتماب الشیخ علی بن عبدالله آل ثانی را مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان می‌داند و از ادامه کمک های بیشتر این مؤسسه به افغانستان در آینده نیز خبر داد.

ایشان وعده سپرد که مؤسسه الغرافه یک باب شفاخانه مجهز و مدرن را در آینده نزدیک در جهت مبارزه با ویروس کرونا در ولایت فراه اعمار نماید.

وی افزود: وزارت صحت‌عامه به خاطر فراهم نمودن تسهیلات بیشتر در این راستا آماده همکاری با این مؤسسه می‌باشد.

داکتر وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان از کمک های بشردوستانه مؤسسه الغرافه – قطر که به وزارت صحت‌عامه تسلیم داده شد اظهارسپاس و قدردانی نموده و این کمکها را در شرایط فعلی جزء نیازمندی های جدی به وزارت صحت‌عامه کشور عنوان کرد.

وی افزود: وزارت صحت‌عامه، تجهیزات کمک شده از سوی مؤسسه الغرافه -قطر را به خاطر بلند بردن ظرفیت تست های تشخیصیه در ولایات دور افتاده (فراه، نیمروز و ولایت های دیگر ) تقویت درمان بیماران شفاخانه افغان جاپان و دیگر شفاخانه ها استفاده خواهد کرد.

شما هم می توانید این پست را به اشتراک بگذارید